2013. december 8., vasárnap

Egyszerű, gyors tojás felfújt

Mint azt a bemutatkozásban is említettem, szeretem az olcsó alapanyagokból elkészíthető ételeket. Ha egy recept olcsó és emellett még egészséges is az íze mellett, engem már valószínűleg meg is győzött. Így történt ez a képen látható tojás felfújttal is, aminek a története annyi, hogy túl a második vizsgaidőszakomon, egy napsütéses nyári reggelen meguntam a rendszeres zabpehely-fehérjeturmix kombót reggelire, így szétnéztem a rendelkezésre álló alapanyagok között, mit is lehetne összedobni a reggeli kávé és az első gyomorkorgás között. Nyáron általában szinte teljesen üres a hűtőnk, ugyanis a meleg hatására nem nagyon vagyunk hajlandóak enni.
Íme a recept:

Hozzávalók
·         8 tojás
·         5dkg liszt( jó, ha teljes kiőrlésű)
·         2 kávéskanál szódabikarbóna
·         10-15dkg csirkemellsonka(almareszelőn reszelve, vagy kockázva)
·         Fűszerek: Ízlés szerint; Én sót, borsot, oreganot raktam bele
·         10 dkg reszelt sajt

Elkészítés
Az elkészítése rendkívül egyszerű. A tojásokat felütjük, felverjük, belerakjuk a hozzávalókat(a lisztet nem árt szárazon összekeverni a szódabikarbónával, annak érdekében, hogy egyenletesen legyen elkeverve), kivajazott/kókuszzsírral kikent pite- vagy tortaformába öntjük és megsütjük. Én körözöttel tálaltam, de rendkívül finom tud lenni fokhagymás tejföllel is.

Niki


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése