2013. december 29., vasárnap

Brokkolikrémleves

Remélem, hozzám hasonlóan mindenki hősiesen, épségben átverekedte magát a féktelen ünnepi zabadömpingen. Ennek a bejegyzésnek tegnap kellett volna elkészülnie, ám mire elértem volna a befotózásig, addigra besötétedett és lehetetlennek bizonyult képet csinálni. Bármennyire is szeretem a hasamat, engem is megviselt a sütemények és sültek hada, amivel meg kellett birkóznom. Terveim között szerepelt, hogy a karácsonyi menüről is készül bejegyzés, mivel sok újdonságot tartalmazott, de mire kettőt pislogtam, szinte mind eltűnt a tányérról. Aggodalomra viszont nincs ok, mivel valószínűleg a későbbiekben is örömmel lesznek elkészítve, mondván, hogy szemtelenül finom lett minden és nem az a tipikus csak töltött káposzta és halászlé kombó volt.
     Mivel a fohászaim, miszerint "bárcsak tudnék fénnyel táplálkozni", süket fülekre találtak, így két vizsgára készülés között megejtettem egy pihentető főzést. Így készült el az egyik legegyszerűbb leves, a brokkolikrémleves(főételnek csirkemell brassóit csináltam, semmi különlegeset):



Hozzávalók:

  • 500g brokkoli
  • 200ml tejszín
  • víz
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 20g vaj
  • só/ételízesítő
  • bors
  • zsemle/kenyér kockák

Elkészítés:

  1. A vöröshagymát megpucolom és felkockázom.
  2. A vajon megpirítom.
  3. Mikor ez kész, belerakom a brokkolit és annyi vizet öntök rá, hogy éppen elfedje.
  4. Puhára főzöm, fűszerezem, majd leturmixolom.
  5. Visszatéve a gázra, hozzáadom a tejszínt. Ha szükséges, vízzel hígítom.
  6. Pirított zsemlekockával tálalom.


2 megjegyzés:

  1. Kedves Niki!
    Nagyon tetszik ez a recept! Viszont az lenne a kérdésem, hogy hagyma nélkül is ugyanolyan finom lehet?
    További jó főzőcskézést! :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem úgy is finom lehet, bár akkor talán jobban meg kell fűszerezni.

    Köszi, meglesz! :)

    VálaszTörlés